Barion Pixel

5+1 tipp, hogyan legyél Te is online alternatív segítő, ha eddig személyesen fogadtad a vendégeid!

 

online marketing

Sajnos a Covid második hulláma újra rávilágított minket arra, hogy hihetetlen gyorsan meg tudnak az eddig megszokott körülményeink változni, egy nap alatt veszíthetünk el mindent, és egy nap alatt kell újragondolni, hogy hogyan tovább. Fontos, hogy online alternatív segítő lehess, annak érdekében, hogy megtarthassad a régi ügyfeleidet.

Fontossá válik az ilyen helyzetben továbbá az ún. reziliencia, mely azt a tulajdonságot vagy helyesebben képességet jelöli, hogy az ember gyorsan vissza tudja nyerni eredeti, jó állapotát testi-lelki szenvedés, illetve nehéz élethelyzetek átélése után.

Elmondhatjuk, hogy a mostani helyzetben csak az tud hosszú távon talpon maradni és folyamatos bevételre szert tenni, aki képes az új helyzetből adódó változásra, nézőpontváltásra. Spirituális segítőként, ebben a szakmában dolgozóként ez a tulajdonság adott, de mégis nehéz lehet az átállás azoknak, akik eddig offline dolgoztak. Miért? Mert az online világ folyamatosan változik, mindig újabbnál újabb trendek jönnek, és a rengeteg lehetőség közül nagyon nehéz kiválasztani azt, amit csinálni érdemes.

Hogyan lehetséges mégis az, hogy online alternatív segítő legyél viszonylag gyorsan, ha eddig csak személyesen találkoztál, foglalkoztál, tehát offline dolgoztál ügyfeleiddel?

Pontokba szedtem a legfontosabb lépéseket, teendőket.

 

1. Weboldal

Az első legfontosabb: legyen egy naprakész weboldalad, melyen már a nyitó oldalon részletesen le van írva, hogy ki vagy, miben tudsz segíteni az oldaladra érkezőknek. A weboldaladon legyen e-mail és telefonos elérhetőség, hogy azonnal fel tudják venni veled a kapcsolatot.

2. Közösségi média oldalak

Itt főleg a Facebook-ra és az Instagramra gondolok. Ez a két felület az, mellyel naponta tudsz kommunikálni a követőiddel, a lehetséges ügyfeleiddel. Bár lehet, hogy azt gondolod, neked nem megy a gyakori, akár mindennapi posztolás egyik felületen sem, mégis azt mondom, hogy ez egy kötelező feladat ahhoz, hogy tudjanak rólad, hogy lássák a követőid, a lehetséges vevőid, hogy te jelen vagy.

A rendszeres posztolás, kommunikálás azért is kiemelkedően fontos a közösségi oldalakon, mert az online térben a mindennapi kommunikáció ma itt valósul meg. Itt lehetőséged van akár naponta megosztani azt, hogy a vállalkozásodban mi történik, milyen új szolgáltatásaid vannak, hogyan dolgozol, stb.

A legfontosabb, hogy ezek az oldalak éljenek, hogy folyamatos kommunikáció legyen rajta főleg az olyan időszakokban, amit a COVID-járvány okozott nekünk, hiszen a Facebook is látja, hogy te foglalkozol a saját vállalkozásoddal, és így akár szépen lassan egyre több organikus elérést is hoz neked.

3. Posztolás

Amiről már fentebb is írtam, a legfontosabb, hogy legyél ott a már létrehozott közösségi média felületeiden. A legfontosabb, hogy legyen vállalkozói Facebook-oldalad, és ne a személyes oldaladról kommunikálj a vállalkozásod nevében. Ez azért is fontos, mert ettől leszel profi a lehetséges vásárlóid szemében, illetve a Facebook figyeli azt, hogy ha üzletszerzésre használod a saját profilod, és egy idő után letilt.

De visszatérve a posztolásra: nagyon fontos tudnod, hogy a követőidet minden érdekli, ami a szolgáltatásoddal, termékeddel kapcsolatos. Ne félj kommunikálni arról, hogy most neked is nehéz időszak következik, de mindent megteszel, hogy ők ne érezzék ezt: az online térbe viszed át a konzultációkat, a megbeszéléseket, a tanfolyamokat. Mutasd be, hogyan dolgozol, ugyanúgy beszélj a szolgáltatasaidról, termékeidről, stb. – tekintsd az online világot egy lehetőségnek, mellyel sokkal könnyedebben tudsz elérni olyanokhoz, akik pontosan arra várnak, hogy jobban megismerjenek, és ezáltal vevőid legyenek!

Az online tér egy fantasztikus lehetőség megtalálni a potenciális vevőidet minimális pénzráfordítással!

4. Online konzultációra áttérés

Vannak olyan természetgyógyászati ágak, ahol az online segítés kizárt. Ha azonban például tanácsadást is vállalsz, akkor te is lehetsz online alternatív segítő. Kommunikáld a követőid felé, hogy lássák, számodra fontosak ők, és megadod a lehetőséget arra, hogy akár Facebook Messengeren, akár Viberen, akár Zoomon, akár Skype-on keresztül, de tudnak veled beszélni, konzultálni. Ehhez semmi más nem kell, csak egy jó internetkapcsolat és egy laptop vagy tablet.

Az online konzultáció lehetőségével sokkal több emberhez el lehet jutnod, így olyanokat is el tudsz érni, akik eddig nem tudtak hozzád eljutni a távolság miatt. Kommunikáld az előnyöket, melyeket az online konzultáció jelent: nem kell utazni, biztonságos környezetben tud kapcsolódni, nem kell otthon felesleges kérdésekre válaszolni, stb.

A GYÓGYÁSZKERESŐN külön kategória van az ONLINE KONZULTÁCIÓS lehetőségnek, melyre ebben az időszakban különösen nagy szükség van.

5. Online termék, ajánlat kialakítása

Nézd végig, hogy milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak. Gondold végig, hogy melyekből lehet online terméket csinálni. Ez alatt értem azt, hogy a tanfolyamaidat, amiket eddig tartottál, adaptáld online-ra, készíts belőle online terméket, melyet kevesebb összegért kínálsz. Biztos vagyok abban, hogy neked is van ilyen terméked, nem is egy!

Nézz a termékeidre más szemszögből: a jelenlegi COVID okozta helyzetben melyik terméked hoz megoldást, ad válaszokat vásárlóidnak, akik a bizonytalanságban biztos pontot keresnek.

De továbbmegyek… akár új, kis értékű terméket és mellette egy nagy értékű terméket is meg tudsz alkotni, mellyel folyamatos bevételt tudsz magadnak abszolválni. Csak nézd át, hogy mid van, és gondold végig, hogy mit hogyan lehet használni… vagy kérj segítséget olyantól, aki külső szemlélőként néz szolgáltatásaidra, termékeidre.

+ 1 Hírlevél

A nálad lévő, évek alatt összegyűjtött és az adatkezelési szabályoknak megfelelő e-maileket használd hírlevél-küldésre! Természetesen senki nem szeret hírlevelet kapni, de ha tippeknek, ötleteknek nevezed el, akkor már másként néznek a követőid a tőled kapott levelekre.

Regisztrálj ingyenes hírlevél-küldő szolgáltató oldalakra (Mailerlite, Mailchimp, stb.), és kezdj el küldeni leveleket azoknak, akik szabályosan megadták neked az e-mail címeiket.

Miért is fontos a levélküldés?

Azért, mert akik már jártak nálad, akik megadták az e-mail címüket, őket már nem kell meggyőzni arról, hogy a te terméked, szolgáltatásod jó nekik, ők arra várnak, hogy vásároljanak tőled! Küldj nekik levelet arról, hogy online konzultációk, tanácsadások már elérhetők nálad is, mondd el, hogy ez miért jó nekik, vagy küldj levelet arról, hogy milyen online tanfolyamokkal készültél, melyet otthon, a saját idejükben végezhetnek el, és így tovább. Meglátod, mennyi új vásárló érkezik majd ezekből a levelekből!

Fontos! Első körben győződj meg arról, hogy valóban hozzájárultak az e-mail címük felhasználásához, de ha nem, küldj nekik egy feliratkozás megerősítő levelet, és csak utána kezdj el nekik leveleket küldeni. Fontos, hogy megfelelő Adatkezelési Nyilatkozat is legyen az oldaladon, mert így lesz jogszerű a hírlevél-küldés.

online marketing

Összefoglalásként:

Az online térbe való átállás bár nehéznek tűnhet, mégis nagyon könnyű, ha tudod, hogy mit és hogyan csinálj. Fontos tudnod, hogy hosszú távon a célod az, hogy folyamatosan vevők érkezzenek hozzád, és ne kelljen amiatt aggódnod, hogy lemondják a megbeszélt időpontokat, és nem tudod, hogy akkor hogyan tovább…

Az online vállalkozásba való átálláshoz mindenképpen kérj segítséget, de olyat, akinek van tapasztalata ezzel a területtel kapcsolatban.

Ha úgy érzed, hogy a bejegyzésemben leírtak alapján én vagyok az, aki segíteni tud neked, akkor várlak szeretettel egy ingyenes konzultáción!

Kattints weboldalamra, és írj nekem üzenetet: www.vajdazsuzsi.hu

 

Vajda Zsuzsanna
Author: Vajda Zsuzsanna