A 2020-as év megtanított minket arra, hogy bármikor újra kell gondolnunk a mindennapjainkat, az álmainkat. De azt kell, hogy mondjam, hogy a 2021-es év is szinte ugyanezen menetrend szerint teljesít, mint az előző év.

Tavaly még sokként ért sok segítő szakmában dolgozót, hogy a megszokott személyes találkozó helyett az online térben kell tovább folytatni a találkozókat, konzultációkat. Idén már kevésbé volt nagy hír, hogy időszakokra bezár az ország, és alkalmazkodnunk kell a folyamatosan változó dolgokhoz. Viszont nagyon fontos, hogy ha bezárásra kerül a sor, akkor mi az, amit az online marketingben semmiképpen se tegyél meg! Erről hoztunk egy listát, mely segítség lehet neked is a nehezebb időszakokban.

(Természetesen, ha rád nem vonatkozik, vagy más a tapasztalatod, akkor ezt a listát ne olvasd el, de az utóbbi egy évben a hozzám konzultációra fordulóknál ezt a jelenséget vettem észre.)

online marketing segítő szakmában dolgozóknak

 

1. LEHÚZOD A ROLÓT, ÉS NEM KOMMUNIKÁLSZ

Amikor váratlan dolog történik, akkor szinte sokkot kapunk, mozdulni sem bírunk, megszólalni sem tudunk… ezzel mondhatjuk, hogy mindenki így van, azonban nem mindegy, hogy a következő lépés ilyenkor mi: azonnal azon jár az eszünk, hogy mit csináljunk, hogy előre menjünk, vagy pedig feladjuk, és esélyt sem adunk annak, hogy előnyt kovácsoljunk az eseményekből.

Segítőként nagyon fontos, hogy ne maradj csendben! Fontos, hogy a felületeiden azonnal kommunikálj, mondd el, hogy hogyan érint téged a bezárás, a korlátozás. A követőidet is ugyanúgy érint minden, és éppen ezért fontos nekik is, hogy releváns információt kapjanak!

Közösségi oldalaidra készíts előre posztokat, melyeket időzíts be vagy ments el, és a megfelelő időpontban tegyél ki! A borítóképed is frissítsd, hiszen ezt látják legelőször a követők, ha a felületedre érkeznek. A storydban – ha tudsz – minden nap tegyél ki posztokat, hogy lássák, nem tűntél el, és ott vagy velük. Ha megy a videózás, akkor akár két naponta élőben bejelentkezhetsz, és akár kérdés-feleleket is szervezhetsz.

Ha van weboldalad, akkor tegyél ki egy pop-up ablakot a friss információkkal. Ha van e-mail listád, akkor küldj egy értesítő levelet, hogy mi a helyzet veled, hogyan vagy nyitva, el tudnak-e érni, ha igen, milyen fórumokon!

Akármilyen és akármennyi felületed van, ne hagyd cserben a követőid, kommunikálj, beszélj, legyél ott!

Facebook segítő szakmában dolgozóknak

2. AZONNAL HIRDETÉSEKET INDÍTASZ EL A FACEBOOKON

Tapasztaltam, hogy nagyon sokan a bezárások, a korlátozások bejelentésének hatására azonnal hirdetéseket adnak fel, hogy azzal hozzák be az elmaradt bevételeket. Ez nem a legjobb stratégia. Hogy miért nem?

Csak gondolj bele: a Facebooknál is emberek dolgoznak, és látják, tudják, hogy mik történnek azokban az országokban, ahol korlátozásokat vezetnek be a pandémia miatt. Így tudják azt is, hogy az otthon maradás és home office miatt még többen szörföznek hétköznap is a közösségi oldalakon, így természetes, hogy az elindított hirdetések is drágábbak lesznek, hiszen mindenki szeretné az embereket elérni.

Egyszerű a képlet: ha hirdetni szeretnél, akkor vagy nagyon drága lesz a kattintás, vagy nagyon magas összeget kell napi szinten feltenned, hogy legyen belőle esetleg vásárlás. De általában nem nagyon szokott lenni, ugyanis ilyenkor az emberek nem vásárolni akarnak, ha nem alapvető élelmiszerről van szó, hanem megoldásokat, válaszokat, segítséget.

Ha nagyon hirdetni akarsz, akkor inkább a csali terméked hirdesd meg, és gyűjts e-mail címeket, hiszen még mindig hamarabb tudsz vásárlót csinálni egy olyan érdeklődőből, aki megadta az adatait neked egy segítő cikkért, e-bookért cserébe.

A is megoldást jelenthet, ha egy olyan online felületen hirdted magad, ahol az ár nem emelkedik akkor sem, ha nagyobb kereslet van az online hirdetésekre.

HA SZERETNÉD A SEGÍTŐI SZOLGÁLTATÁSODAT OLCSÓN HIRDETNI KATTINTS IDE!

online marketing kivitelezés

3. KAPKODVA VALAMI ÚJDONSÁGOT AKARSZ BEVEZETNI

Nem biztos, hogy ez az az időszak, amikor új terméket vagy szolgáltatást kell bevezetned – hacsak nem olyan megoldás ez az újdonság, ami megoldást nyújt a bezártság okozta problémákra.

Amit ilyenkor meg tudsz tenni: nézd meg, hogy milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak, amelyek online-ná tehetőek! Ha nincsen, akkor is biztosan van olyan tudásanyagod, amit érdemes megosztani a követőiddel, hogy segítsd őket a bezártság könnyedebb elviselésében.

Ez azért is fontos, mert minél több segítséget adsz a követőidnek, a vásárlóidnak, ügyfeleidnek, annál jobban megerősíted az énmárkád, és így hosszútávú vevőkké válhatnak azok is, akik még csak ismerkednek veled.

ÖSSZEFOGLALÁSKÉNT:

Fontos, hogy amennyire csak lehet, készülj fel az olyan helyzetekre, amikor az üzleted, a szalonod be kell zárni, és nem lehet ügyfeleket fogadnod. Ilyenkor nem szabad csendben maradnod, ilyenkor fontos, hogy ahol csak lehet, kommunikálj, tarts kapcsolatot az ügyfelekkel, adj értékes és hasznos, segítő tartalmat, mert ezzel maradhatsz szem előtt, és ezzel építed az énmárkádat és szerzel hosszú távú vevőket!

Ha szeretnél személyre szabott tippeket, ötletet, tanácsot arra vonatkozóan, hogyan érvényesülj segítő szakmában dolgozóként az online világban, akkor szuper kedvezményes áron várlak első konzultációdon.

Vajda Zsuzsi
online marketing segítő, tanácsadó, kivitelező

 

Vajda Zsuzsanna
Author: Vajda Zsuzsanna